Norskprodusert akevitt selger som aldri før utenfor landets grenser. Arcus er verdens største produsent av akevitt og eksporterer mer og mer av «det nordiske nasjonalbrennevinet» til resten av verden. De kom til DICE for å få designet og utviklet en app i hjelp for salg og promotering.

Informasjonsapp

DICE designet og utviklet et selvhjulpent salgsverktøy for det internasjonale markedet. Det ble spesialdesignet en app for iPad til bruk i infokiosker. Appen brukes også som salgsverktøy mot importører og kunder. Appen finnes på tre språk med ulikt innhold tilpasset de ulike markedenes behov og alkohollovgivning.

App for informasjon om Skandinavisk akevitt

Forsiden setter stemningen med episke lanskapsbilder fra Skandinavia.
Appen har en enkel navigasjon på 3 nivåer, med knapper for utfyllende innhold.

Korte artikler med delikate bilder

Innholdet er tilpasset travle tax free-butikker. Bilder og video forteller mer enn man greier å lese når tiden er knapp.

Enkle oppskrifter som er lette å huske.
For den avanserte brukeren finnes en global meny alltid tilgjengelig. Alternativt kan man trykke på hjem-ikonet for å komme til forsiden.

Enkel navigering

Navigasjonen i appen er veldig enkel, med horisontal rulling for bilder.

Godt og delikat bildemateriale er gjennomgående i appen.

Appen finnes på tre språk: norsk, engelsk og tysk, men har felles administrasjonsplattform. Språket tilpasser seg automatisk basert på hjemstedet til brukeren. Innholdet på de forskjellige språkene er unikt og ikke bare oversatt.

Utfyllende artikler kommer etter trykk på de gullfargede knappene og dukker opp som et ark liggende over hovedartikkelen. Dette gjør at konteksten alltid beholdes.