Det er ofte tre temaer som blir berørt når vi snakker om å skape trafikk til en nettløsning. Da forutsetter vi at løsningen er godt designet og dekker de funksjonelle behov en ønsker.

  • Markedsføring – hvordan utnytte digitale muligether
  • Analyse – hvordan ta vare på kunnskapen om brukerne
  • SEO/søkemotorotimalisering, treff i organiske søk

Alt er markedsføring, gjør noe med det digitale

Digital markedsføring er en viktig bestanddel i motoren som driver etterspørselen til en virksomhet. God digital markedsføring bygger broer mellom nettsteder og etterspørselen i markedet.

Internett er hjertet av digital markedsføring. Den eksplosive veksten av mobile enheter har gjort at mobilen i tillegg til datamaskinen til viktige har markedsføringskanaler med uante muligheter om man vet å utnytte dem.

Det er dog viktig å huske på at de grunnleggende prinsippene for markedsføring og brukeradferd fortsatt gjelder, er digital kanaler plattformen for nye muligheter til tilpassede, målbare og resultatskapende løsninger.

Heimen Husfliden er godt søkbare for en som vil ha bunad fra sitt distrikt.

Analyser deg frem til kunnskap

Alle nettsteder utstyres med Google Analytics tracking. Facebook Pixel tracking, heatmaps eller andre sporingstjenester legges til etter ønske og behov. Vi benytter også eksisterende analyser som verktøy i innsiktsarbeidet og oppfordrer kundene til aktivt å monitorere egne løsninger for videreutvikling.

Optimalisert for organiske søk (SEO)

Semantisk korrekt HTML, god permalenkestruktur, og godt, målrettet innhold spiller sammen i arbeidet med å tilpasse et nettsted til søkemotorer. DICE har egne rutiner og sjekklister for dette. Ved behov gjør vi også søkeordsanalyser og kommer med anbefalinger til innhold og struktur for best mulig resultater.

Den beste legen er han du leter etter, men ikke kan finne.

Denis Diderot